Leses nå: Annalisas dagbok

10 Jan

Tittel: Annalisas Dagbok

Forfatter: Mariangela Cacace

Cappellen Damm 2011

Gatene her skremmer meg. Det er så mye veskenapping og ran.

Annalisa har nettopp fylt 14 år. En dag hun er ute sammen med noen venner blir hun ved en tilfeldighet skutt og drept av mafiaen. Senere finner faren den hemmelige dagboka hennes. Der skriver Annalisa om hvordan det er å være ung i et av Italias farligste mafiastrøk. Og hun skriver om lekser og lærere, om foreldre og søsken, om venninner, om ønsker for framtiden, om å drømme seg bort – og om å være forelsket.

Jeg liker å tenke at livet mitt ikke ender med døden. Jeg ønsker å bli minnet av de som lever etter meg.

Denne boken har jeg fått tilsendt i forbindelse med Cappellen Damm sin Bokbloggturne. Boken er en ungdomsbok og den virker veldig interresant så langt. Det blir spennende å lese den. Følg med på bloggen, anmeldelse fra meg kommer 28 Januar!

annalisas dagbok

Legg igjen en kommentar

