Leses nå: Det søte liv

22 Dec

 

Tittel: Det Søte Liv

Forfatter: Siri Østli

Cappellen Damm 2011

Antall sider: 432

Tre barndomsvenninner møtes igjen …

Mari, Charlotte og Irmela vokser opp på småstedet Barkestad. Som bestevenninner deler de alt – helt til en ungdomskrangel ødelegger forholdet mellom Charlotte og Irmela. Noen år etter møtes de på Grünerløkka i Oslo, der Mari tappert prøver å megle mellom venninnene, selv om hun har sine egne saker å stri med. Det har de i grunnen alle tre.

Fødselsdeprimerte Mari finner en lapp på kjøkkenbordet. Hennes kjære Petter har flyttet ut, og hun er alene med nesten nyfødte Lilja, en gammel, trekkfull bolig og en kjeller full av årgangsvin.

Spontane Irmela flykter fra sitt eget kirkebryllup, midt under vielsen. Og nå lurer hun på om hun er gift eller ikke.

Målbevisste Charlotte ønsker seg to ting: å få fast jobb som journalist og bli et mote-ikon. Men først må hun hjelpe Mari med å få livet på rett kjøl og Irmela til å innse at hun har en brudgom som venter på henne.

Chicklit fra en norsk forfatter! Jeg er som tidligere nevnt veldig svak for chick-lits. Favorittforfatteren min innen chick-lit grenen er Marian Keyes. Husker fremdeles jeg leste Rachels Holiday for mange år siden og ble hektet. Chick-lits fra norske forfattere har desverre vært mangelvare og noe jeg har savnet, jeg er derfor veldig glad for at Siri Østli har kommet på banen.

Jeg har tidligere lest Østlis debutroman, På høye hæler over Grønland. Absolutt en bra bok, men desverre ingen høydare sammenlignet med de mer drevne chick-lit forfatterene. Jeg er derfor veldig spent på å lese Det Søte Liv.

Har du lest boken? Hva mener du om den?

 

Legg igjen en kommentar

