Lest: Sofia på Måkøya – Brutte Løfter

17 nov

Tittel: Sofia på Måkøya 4 – Brutte Løfter
Forfatter: Kristine S. Henningsen
Schibstedt Forlag 2011
Antall sider: 251

Brannen har ført til forandringer på Måkøya, og store og små må venne seg til en ny hverdag.
«Hun tørket tårene med håndbakene og så på Sofia igjen. – Så vakker du e. Her står du og tenker at du har hele fremtia foran dæ. Og aldri, aldri, skal det bli slik som man har tenkt.
Det e så urettferdig! Nå så hun sint ut. Hun knyttet nevene så knokene ble hvite, som om hun forsøkte å knuse noe med dem.»

Bryllupet nærmer seg, og Sofia er glad og usikker på en gang: Vil foreldrene hennes godta Magnus? Og er han virkelig mannen i hennes liv?

I de månedene som har gått siden jeg begynte å lese serien Sofia på Måkøya har jeg rukket å bli glad i Sofia, Magnus og alle de andre innbyggerene på Måkøya. Jeg lever meg inn i hverdagen deres, kjenner uværet på kroppen og kjenner Sofia sin stadige usikkerhet på Magnus langt inn i margen.

I denne boken er det duket for bryllup, Sofia sine foreldre og søster kommer oppover til Måkøya fra Oslo hvordan blir deres første møte med Måkøya og vil de godkjenne fiskeren Magnus som sin svigersønn?

Boken er som vanlig fengende og jeg klarer aldri helt å legge fra meg disse bøkene før jeg har lest ferdig. Bøkene er lettleste og lette å leve seg inn i. En perfekt måte å tømme hodet på etter en lang arbeidsdag.

Jeg gleder meg til å ta fatt på bok nr 5.

Legg igjen en kommentar

