Leses nå: Slakteren

7 Nov

Tittel: Slakteren
Forfatter: Øystein Wiik
Aschehoug 2011
Antall sider: 448

Tom Hartmann har en egen evne til å rote seg borti høyspente kriminelle miljøer. Nå drar han til Cap Ferrat i Sør-Frankrike, til sin gamle studiekamerat Eddie Jones, som har en forretningsidé å foreslå. Problemet er bare at Eddie også har liket av en vakker kvinne i bagasjerommet på bilen.
Samtidig får Toms ekskone, politietterforskeren Cathrine Price, en høyst spektakulær drapssak på bordet: Levningene av den fryktede kritikeren Gerhard Elming ankommer Galleri PL i Oslo midt under en vernissage. Anrettet som en grotesk kopi av et av verdens mest berømte kunstverk.

Nå har det vært stille fra min kant i mange uker. Grunnen er i grunn ikke mer dramatisk enn at jeg har hatt nesa begravd i bøker, men ikke den type bøker det er verdt å blogge om. Jeg har som tidligere nevnt begynt å ta førekort, i tillegg tar jeg tilleggsutdanning på BI, og med full jobb, 2 barn og fullt hus er det desverre blitt svært liten tid og overskudd til å både lese bøker og blogge om dem. MEN nå er jeg så utrolig lei av å lese tørr forsikringsfaglig teori at jeg MÅ lese en annen bok. Eksamen er i slutten av November, men jeg tror jeg har såpass kontroll på faget nå at jeg kan ta meg en pause. Jeg har savnet alle de uleste bøkene som har ligget i bokhylla og ropt på meg!

Denne boken har jeg fått tilsendt fra Aschehoug og den virker veldig spennende! En spennende krim er akkurat hva jeg trenger nå!

Har du lest Slakteren? Gi meg gjerne et hint om hva du mener om boken.

Legg igjen en kommentar

