Lest: Sofia på Måkøya 3 – Flammer

1 okt

Tittel: Sofia på Måkøya 3 – Flammer

Forfatter: Kristine S. Henningsen

Schibstedt Forlag 2011

Antall sider 251

Sofia dras mellom sjalusi og stormende forelskelse i forholdet til Magnus. Samtidig oppdager hun at folk på Måkøya bærer på mange og mørke hemmeligheter … Forholdet til Magnus blir mer alvorlig, men det er noe ved oppførselen hans som gjør henne usikker …

Dette er bok nr 3 i romanserien Sofia på Måkøya.  I serien møter vi Sofia som forlater familie og venner i Oslo for å flytte til Måkøya i Finnmark i ett år. I bok nummer tre har forholdet til den kjekke fiskeren Magnus blitt mer alvorlig og de forlover seg, men det er noe hun ikke helt får til å stemme med oppførselen til Magnus. I tillegg sliter hun med å finne ut hvordan hun skal få fortalt familien hjemme i Oslo at hun skal gifte seg.

Dette er absolutt en spennende bok, og jeg leste den ut på rekordtid. Jeg klarte nesten ikke å legge den fra meg og togturen til jobb gikk plutselig kjempefort. Slutten var også svært spennende og jeg gleder meg til å kaste meg over bok nummer 4 i serien.

Legg igjen en kommentar

