Leserommet anmelder barnebøker #1

24 sep

Jeg har lenge hatt planer om å starte en fast spalte hvor jeg anmelder barnebøker, og endelig er tiden kommet. Jeg håper å få anmeldt en barnebok annenhver uke fremover.

Jeg har to barn, ei jente på 2,5 år og en gutt på 5 år. De elsker å lese og synes det er veldig gøy å lese bøker sammen med mamma og pappa. Jeg har ikke funnet så alt for mange blogger som anmelder barnebøker enda så jeg tenkte det var på høy tid å begynne med dette.

Første bok ut er boken Beibi tittei.

Tittel: Beibi tittei

Forfatter: Ann Forslind

Illustratør: Ann Forslind

Originaltittel: Bäbis tittut

Oversetter: Margrete Rasmussen

Mangschou 2011

Beibi er borte. Hvor er beibi? Tittei! Nye bøker i populær småbarnsserie. De klare og uttrykksfulle bildene og den enkle og lekne teksten forteller søte historier som treffer de aller minste.

Denne boken er beregnet på barn i alderen 0-3 år. Datteren min på 2,5 år elsket boken og vil gjerne hente den frem hver kveld. Bildene er klare, teksten er enkel og historien er morsom for en 2,5 åring. Hun synes det er spennende å finne ut hvor Beibi har gjemt seg og ler når Beibi titter frem igjen. Jeg tror hun kjenner seg igjen i Beibi for hun kunne fint ha funnet på den samme leken selv.

Barnas dom:

Lillesøster: Tommel opp, dette var en bok som var midt i blinken for henne!

Storebror: Tomme ned. Den ble nok litt kjedelig for en femåring, men så er den heller ikke laget med tanke på femåringer.

Legg igjen en kommentar

