Grunnen til lite blogging

14 Sep

Det har de siste dagene vært lite med blogg oppdateringer fra meg. Grunner er ene og alene denne boken:

I en alder av snart 32 år har jeg altså enda ikke surret meg til å ta lappen. Den har liksom alltid kommet litt i bakleksa, jeg har ikke helt hatt behovet. Vel, med to små barn som etterhvert vokser opp og skal kjøres hit og dit kan det være greit at jeg også har lappen og ikke bare mannen min. Jeg savner også friheten til å bare kunne sette meg i bilen og kjøre på butikken og handle ukeshandelen alene på kvelden etter at barna har lagt seg, i stedet for å måtte gjøre det med mann og barn hengende rundt beina.

Nå har altså jeg og en venninde (som er like «gammel» som meg) bestemt oss for å ta oss i sammen og ta lappen. Vi har kjøpt en startpakke som inneholder trafikalt grunnkurs og 2 kjøretimer på Groupon.no og oppstart var nå Mandag som var. Vi trodde kanskje vi skulle gå en gang i uken i noen uker fremover, vel der tok vi grundig feil, her er det intensivkurs hver dag denne uken. Så hverdagen min er som følger: står opp, leverer barn i barnehagen, går på jobb, drar fra jobb, trafikalt grunnkurs hjem til to barn som sover og en mann som halsover, legge meg selv. Også er vi på’n igjen. Hodet er så fullt av inntrykk at jeg ikke klarer å konsentrere meg om boken jeg leser nå en gang. Heldigvis er det trafikale grunnkurset ferdig i morgen, da er det bare kjøretimene igjen.

Selv om jeg er over 25 år og i teorien ikke trenger trafikalt grunnkurs ser jeg absolutt nytten av å delta på dette kurset. Det er meg, min venninde og 17 åringene, men det gjør ikke noe. Når man ikke har øvelseskjørt på 15 år er det nok noe kunnskap som må friskes opp.

Hvor lang tid det tar før jeg får lappen i hånda aner jeg ikke. Foreløpig har jeg mer enn nok med å grue meg til jeg skal i ilden og sette meg bak et ratt. Kunne mye heller tenkt meg å rope: TAXI!!!!

3 kommentar to “Grunnen til lite blogging”

  1. Groskro september 14, 2011 kl. 7:30 pm #

    Da skjønner jeg at det blir lite blogging, for en hektisk hverdag!! Men lykke, lykke til!! 🙂

  2. Bokelskerinnen september 14, 2011 kl. 7:58 pm #

    Jeg kjenner meg igjen. Jeg er 33, og tar også førerkortet nå, og gleder meg til friheten det vil gi. Her vi bor er ikke kollektivtilbudet det beste, og særlig på kveldstid og i helger er det greit med bil. Og jeg gleder meg til å slippe å være avhengig av andre. Men jeg merker at jeg er veldig nervøs siden jeg har ventet så mange år på å gjøre dette, bruker stort sett den første halvtimen til å senke skuldrene og slappe av på veien.

  3. siljeblomst september 17, 2011 kl. 9:55 am #

    Lykke til, jeg synes du er tøff! Jeg er 33 år og har ikke førerkort, jeg heller – men jeg har egentlig ikke noe ønske om å ta det – men det er nok mest fordi jeg er veldig pysete… Heldigvis bor jeg i gåavstand til det meste, også togstasjon dersom jeg skal på lengre utflukter 😉

Legg igjen en kommentar

