En smakebit på en Søndag #34 – Farlig Vennskap

4 sep

Det er Søndag og nok en gang tid for En smakebit på en Søndag hos Ladybug. Denne uken har jeg hverken lest eller blogget særlig mye, jeg har rett og slett vært kjempesliten. Mye jobbing, masse tid som går bort i pendling vanligvis er dette helt greit men når man i tillegg hangler litt og egentlig bare har lyst til å ligge under dyna og sove blir dette bare slitsomt. Formen er bedre nå, men helgen har blitt brukt til å pusse opp soverommet til snart 5-åringen. Han kommer hjem fra besteforeldrebesøk i dag og jeg tror han kommer til å bli veldig positivt overrasket!

Noe lesing har det selvsagt blitt og jeg  leser nå boken Farlig Vennskap som er skrevet av Lesley Lokko. Dette er bok nr 2 i Jordbær og Champagne serien til Cappellen Damm. Ukens smakebit er derfor hentet fra denne boken og viser oss hvordan vennskapet mellom Nick, Tory og Caryn starter:

«Hva er en IVS?» spurte hun Nic og Tory. Hun følte seg plutselig litt modigere nå.

Tory nølte. «Det er ganske stygt» sa hun langsomt.

«Det blåser jeg i. Hva betyr det?»

«Eh, det er en forkortelse for… ikke vår stand.» sa Tory og gløttet bort på Nic.

«Å. Takk.» Caryn ble enda rødere i kinnene.

«Vet du hva?» sa Nick langsomt og så på dem begge to. «Du har helt rett. «Hvem bryr seg?» Alle tre så på hverandre. Nick kikket på klokken. Det var nesten lunsjtid. «Jeg skal til kantinen,» sa hun og slengte skolevesken over skulderen. Hun begynte å gå, og så snudde hun seg. «Kommer dere eller?»

Har du husket å delta på En smakebit på en Søndag?

 

 

6 kommentar to “En smakebit på en Søndag #34 – Farlig Vennskap”

  1. Elida september 4, 2011 kl. 11:19 am #

    G.G. Musso’s bøker «Etterpå» og «Papirpiken» er to separate historier, og det er ikkje nødvendig å lese dei i rekkefølge. Eg anbefaler begge:-)

    • leserommet september 4, 2011 kl. 11:22 am #

      Takk 🙂 Da kan jeg lese dem hver for seg. Har lyst til å lese begge to jeg også! 🙂

  2. siljeblomst september 4, 2011 kl. 11:35 am #

    Med det coveret må boka være ypperlig å drømme seg bort i i dette våte og gråe høstværet!

  3. Elin september 4, 2011 kl. 11:36 am #

    Jeg ser ganske fort at dette nok er ei bok jeg ikke kommer til å lese, tror nok ikke det er helt min stil. 😉 Men takk for smaken, elsker disse smakebitene på søndagene!

  4. Mari - Flukten fra virkeligheten september 4, 2011 kl. 6:39 pm #

    Nå fikk jeg utrolig lyst til å legge meg på en strand i steden for å sitte her inne i regnværet, tusen takk for smakebiten, Lise.

  5. astridterese september 4, 2011 kl. 7:39 pm #

    En spennende smakebit. Det var helt ukjente bøker for meg, men med et nydelig cover. Tenk å kunne sitte slik på en strand istedenfor inne i dette regnværet!

Legg igjen en kommentar

