Lest: Annas Skjebne 6 – Nye Tider

3 Sep

Tittel: Annas Skjebne 6 – Nye Tider

Forfatter : Ellinor Rafaelsen

Cappellen Damm 2011

Antall sider:254

Fire år gamle Anna Johnsen hentes av vergerådet og plasseres hos Helga og Nils Bergmoen. Det dypt religiøse ekteparet ser det som sitt kall å redde henne fra det syndige livet i Ura. Da de bestemmer seg for å bli misjonærer, blir Annas tilværelse brått forandret.

– Men, vent litt. Anna kunne ikke slippe håpet. – Har De sett godt etter? Er De sikker på at det ikke er opprettet en annen konto? Kanskje i mitt navn. Eller i min datters navn. Hun heter Emilia.
– Beklager, Mrs. Clarck! Banksjefens stemme røpet irritasjon. – Jeg har sagt det som er å si i denne saken. Jeg beklager sterkt at De kanskje befinner Dem i en vanskelig situasjon nå, men det er ingenting mer jeg kan gjøre for å hjelpe.
– Men …
– Mrs. Clarck. Jeg må be Dem om å gå nå. Jeg skal be min sekretær følge Dem ut.

Jeg abbonnerer på romanserien Annas Skjebne, noe som gjør at jeg får boken i posten 1-2 uker før den selges i butikken. Dersom jeg ikke husker helt feil så kommer denne for salg 6 September.

Dette må jeg si var seriens hittil mest spennende bok. Anna og datteren Emilia reiser fra India for å starte et helt nytt liv i England, det går desverre ikke helt slik de ønsker og de står på helt bar bakke. Det var veldig facinerende å følge med på hvordan de to bygger opp livet sitt i London og lese hvor hardt Anna jobber for å kunne gi Emilia en god utdannelse.  Dette var en spennende bok som jeg ikke klarte å legge fra meg, den ble derfor lest ferdig på under 2 dager! Boken sluttet på en slik måte at jeg nesten ikke kan vente på neste bok, det er bare så synd at det er en god stund til….

Leser du Annas Skjebne eller noen andre serieromaner?

Legg igjen en kommentar

