En smakebit på en Søndag # 33 – Nye Tider

28 aug

Da er det Søndag igjen og nok en gang tid for «En smakebit på en Søndag» som arrangeres av bokbloggen Flukten fra virkeligheten.

I dag har jeg planer om å lese ferdig bok nr 6 i romanserien Annas Skjebne og smakebiten vil da kommer fra denne boken.

Smakebiten er hentet fra da Anna og datteren Emilia ankommer London etter å ha reist fra India. I London oppsøker de onkelen og tanten til Anna sin avdøde ektemann i håp om at de kan bo der den første tiden i London, slik gikk det desverre ikke.

Hun hadde vært så sikker på å finne Martins onkel og tante i huset i Sout Kensington. Etter brevet hun hadde fått fra dem, hadde hun følt seg trygg på at de ville bli tatt vel i mot og få all den hjelp de fremmede kunne gi dem i det nye hjemlandet. Og så var de ikke der! Det var ingen som kunne ta i mot dem og hjelpe dem. Hvorfor hadde de ikke skrevet og sagt at de var flyttet?

Har du husket å delta på En smakebit på en Søndag? Ta en tur inn på Flukten fra virkeligheten – en bokblogg for å delta!

5 kommentar to “En smakebit på en Søndag # 33 – Nye Tider”

  1. Elin august 28, 2011 kl. 7:39 am #

    Tror ikke denne boka er noe for meg. 😉

  2. astridterese august 28, 2011 kl. 3:18 pm #

    Jeg har lenge tenkt at jeg burde lese noe av Ellinor Rafaelsen, men jeg er ikke kommet så langt. Først og fremst, tror jeg, fordi vi ikke har bøkene på jobb 🙂 Men det burde ikke være en unnskyldning!

  3. siljeblomst august 28, 2011 kl. 4:33 pm #

    Jeg har lest veldig lite av Ellinor Rafaelsen, de eneste er en ungdomsserie/ detektivserie om ei jente som het Katja (tror jeg)… Takk for smakebiten!

  4. Mari - Flukten fra virkeligheten august 28, 2011 kl. 6:14 pm #

    Jeg må si at smakebiten gjorde meg nysgjerrig. Lurer på hva som har skjedd med de som bodde der!

  5. Elin august 28, 2011 kl. 10:40 pm #

    Høres ut som en fin roman-serie:) Fin smakebit:)

Legg igjen en kommentar

