Leses nå: Annas Skjebne 6 – Nye Tider

24 Aug

Tittel: Annas Skjebne 6 – Nye Tider

Forfatter : Ellinor Rafaelsen

Cappellen Damm 2011

Antall sider:254

Fire år gamle Anna Johnsen hentes av vergerådet og plasseres hos Helga og Nils Bergmoen. Det dypt religiøse ekteparet ser det som sitt kall å redde henne fra det syndige livet i Ura. Da de bestemmer seg for å bli misjonærer, blir Annas tilværelse brått forandret.

– Men, vent litt. Anna kunne ikke slippe håpet. – Har De sett godt etter? Er De sikker på at det ikke er opprettet en annen konto? Kanskje i mitt navn. Eller i min datters navn. Hun heter Emilia.
– Beklager, Mrs. Clarck! Banksjefens stemme røpet irritasjon. – Jeg har sagt det som er å si i denne saken. Jeg beklager sterkt at De kanskje befinner Dem i en vanskelig situasjon nå, men det er ingenting mer jeg kan gjøre for å hjelpe.
– Men …
– Mrs. Clarck. Jeg må be Dem om å gå nå. Jeg skal be min sekretær følge Dem ut.

Nå ble jeg kjempeglad! Jeg leste ferdig Cassias Valg på toget hjem fra jobb i dag og jeg hadde egentlig planer om å ta fatt på en helt annen bok i løpet av kvelden. Men da jeg sjekket postkassen når jeg kom hjem lå bok nr 6 i serien Annas Skjebne og ventet på meg. Annas Skjebne er faktisk den første serieromanen jeg har valg å abbonnere på, og nå er jeg ekstra glad for at jeg gjør det. Boken kommer nemlig ikke ut i salg før 5 September, så jeg forventet heller ikke å få boken i posten før om en ukes tid.

Jeg er så spent på hvordan det går med Anna og Emilia nå etter at de er blitt alene i India så jeg kan nesten ikke vente med å sette meg ned å lese!

Legg igjen en kommentar

