Lest: Vi som aldri sa hore

23 aug

 

Tittel: Vi som aldri sa hore
Originaltittel: Vi som aldrig sa hora
Forfatter: Ronnie Sandahl
Oversetter: Ingelin Røssland
Samlaget 2011
Antall sider: 174

Det er laurdagen før lønningshelg og alle draumar er allereie drøymde.

Hannes er tilbake i den svenske småbyen Falköping, etter eit mislykka opphald i Stockholm. Kristian døyver sorga etter farens død med å ete til det gjer vondt. Frippe held alle svika for seg sjølv, både sine eigne og dei andre sine. Og Stig, han held berre kjeft.

I kveld skal dei gå på den same utestaden som vanleg, drikke seg like fulle og prate om akkurat dei same meiningslause tinga som laurdagen før. I morgon kjem ingenting til å vere det same. (Fra Samlaget)

Dette var en bok jeg hadde store problemer med å fullføre, og det var ikke fordi boken var skrevet på nynorsk men fordi den rett og slett ble for dyster for meg. Kapitlene ble for korte og jeg syntes handlingen desverre ble litt for usammenhengende og som tidligere nevnt veldig dyster.

I utgangspunktet gledet jeg meg til å lese boken, men desverre skuffet den meg. Jeg tror jeg har kommet til at ungdomskildringer fra svenske småbyer ikke er noe for meg, filmen Fucking Åmål er et annet eksempel på en ungdomskildring fra en svensk småby og jeg må si at denne boken gikk inn i samme kategori for meg.

Det er helt sikkert mange som liker denne type bøker og historier, men nå har iallefall jeg kommet til den konklusjonen at denne type historie ikke er noe for meg.

Har du lest boken? Hva mener du?

Én kommentar to “Lest: Vi som aldri sa hore”

  1. Knirk august 24, 2011 kl. 9:27 am #

    Jeg har lest den!
    Og likte den veldig godt!

    Har skrevet om den her: http://knirk.no/2011/04/vi-som-aldri-sa-hore-ronnie-sandahl/

Legg igjen en kommentar

