En smakebit på en Søndag #32 – Cassias Valg

21 aug

En uke går fort, og denne uken synes jeg har gått ekstra fort. Det har vært en hektisk uke med mye jobbing, harrytur til Sverige inkludert bilhavari (anbefales ikke når man har en bil full av varer og to slitne barn i baksetet) og sist men ikke minst feiring av Elvefestival i Drammen med skattejakt for barna og en hyggelig kveld med grilling og gode venner.  Jeg har ikke hatt mye tid til hverken å lese eller å blogge denne uken, så det har vært relativt stille fra min kant.

 

For øyeblikket leser jeg boken Cassias Valg av Ally Condie. En spennende og fremtidsrettet ungdomsroman. Her kan du lese min smakebit fra boken:

Tenk om vi enda hadde kunnet skrive for hånd, ikke bare taste inn ting på skriverne. Da kunne jeg skrevet dem ned igjen en dag. Da kunne jeg kanskje hatt dem når jeg blir gammel. Jeg ser ut av vinduet, ser på Bram som står og venter på luftbanestasjonen. Det regner ikke ennå, men han hopper opp og ned på jerntrappen opp til perrongen. Jeg smiler for meg selv og håper ingen ber han slutte, for jeg vet akkurat hva han driver med. I mangel av ekte tordenvær lager han sitt eget.

Har du husket å delta i En smakebit på en Søndag? Kikk inn på bloggen Flukten fra virkeligheten – en bokblogg for å delta.

5 kommentar to “En smakebit på en Søndag #32 – Cassias Valg”

  1. Elin august 21, 2011 kl. 6:42 pm #

    Jeg leste Matched for en tid tilbake, gleder meg til bok to kommer ut. Skal forsøke få tak i den i ePub på engelsk.

  2. Rufsetufsa august 21, 2011 kl. 7:23 pm #

    Takk for smakebit 🙂
    Jeg har lenge hatt denne på ønskelista. Har bare hørt gode ord om den boka og det gjør meg ekstra nysgjerrig 🙂

  3. siljeblomst august 21, 2011 kl. 7:31 pm #

    Jeg er veldig nysgjerrig på Matched, da særlig fordi det er dystopia – en sjanger jeg liker veldig godt. Så takk for fin smakebit, gleder meg til omtalen 🙂

  4. Isabella august 21, 2011 kl. 8:39 pm #

    Takk for besøket på bloggen min.Likte det du hadde skrevet. Ble nyskjerrig på bloggen og boken din, så tok en tur innom til deg også:) Hørtes ut som en bra bok du leser på også. Har ikke hørt om den før, men nu er den hørt om og notert bak øret. Så mye bøker, og så lite tid:)Fin blogg forresten:)

  5. Mari - Flukten fra virkeligheten august 21, 2011 kl. 8:48 pm #

    Jeg gleder meg også til bok #2, Crossed, kommer for Matched likte jeg så godt. Bram er en god liten fyr.

Legg igjen en kommentar

