Giveaway – Vinn Snøbarnet

15 Aug

12 September blir boken Snøbarnet utgitt av Pantagruel Forlag. Jeg har lest boken og er veldig begeistret for den. Dette er en bok jeg tror kommer til å bli en av høstens favoritter, den vil nok også ligge under endel juletrær når vi kommer så langt.

Jeg har vært så heldig å få lov til å gi bort et eksemplar av boken, så om du har lyst til å lese boken har du her sjangsen til å vinne den!

Det du trenger å gjøre for å være med er å skrive hvorfor du har lyst til å lese boken i kommentarfeltet. Husk å legg inn din epostadresse slik at jeg kan kontakte deg dersom du vinner.
Du vil få ekstralodd dersom du tipser om konkurransen på din egen blogg, eller via Facebook/Twitter.

Vinneren blir kåret på utgivelsesdagen 12 September og kontaktet kort tid etter.

Lykke til!

23 kommentar to “Giveaway – Vinn Snøbarnet”

  1. ellikken august 15, 2011 kl. 2:03 pm #

    Som jeg skrev som kommentar til omtalen din, ligger tematikken mitt hjerte nær. Det er vanskelig å unngå å bli personlig når spørsmålet er hvorfor jeg ønsker å lese boken… Jeg kan nøye meg med å si at jeg og min samboer har vært i nesten samme situasjon som ekteparet boken handler om. Jeg kjenner sorgen over å ha mistet barn, jeg kjenner sorgen over å ikke kunne få flere barn, jeg kjenner det enorme tomrommet, tomhetsfølelsen, vansker med kommunikasjon, ulike sorgmønstre og sorgreaksjoner. På mange måter hjelper det å synke litt ned i sorgen igjen, ved å lese slike bøker. Tillate seg å gråte ut litt, for så å gå videre på livets landevei. Akkurat derfor ble jeg så rørt over omtalen din og bokens handling.

    • Lines bibliotek august 15, 2011 kl. 3:34 pm #

      Jeg synes boken høres helt fantastisk ut og konkurranser er alltid gøy. Men Ellikkens begrunnelse er så utrolig fin at jeg heller vil delta på Team Ellikken. Den passer helt perfekt til omtalen av boken. Altså: Jeg synes Ellikken burde vinne boken, mitt lodd i trekningen må evt ha hennes navn påskrevet, og så kan heller jeg kjøpe boken selv når den utgis:-)

      • siljeblomst august 15, 2011 kl. 5:11 pm #

        Jeg synes boka høres kjempebra ut, og har lest anmeldelsene med stor interesse og nysgjerrighet. Men jeg synes, som Line, at Ellikkens begrunnelse er veldig god og vil derfor delta på Team Elllikken (God ide, Line!). Et lodd fra meg med Ellikkens navn på 🙂

        Flott give – away!

  2. Askeladden august 15, 2011 kl. 10:29 pm #

    Jeg deltar også på Team Ellikken:)

  3. ellikken august 16, 2011 kl. 7:11 am #

    Dere er veldig, veldig skjønne og fine.- Jeg blir rørt 🙂

    MEN! Jeg vil at alle skal være med på like vilkår, og nekter plent på at min begrunnelse skal telle mer enn andres. Jeg var veldig usikker på om jeg skulle skrive den egentlige grunnen, det var ikke meningen å «utklasse» alle andres kommentarer, men jeg følte likevel for å antyde hvorfor – Åpenhet er viktig, både for egen del og for andre i samme situasjon.

    En annen ting: vi har alle våre problemer og utfordringer, alle har vi en eller annen gang følt mer eller mindre på ensomhet og tomhetsfølelse. Jeg håper du trekker vinner ved nettopp trekning, slik at alle har lik sjanse 🙂

  4. leserommet august 16, 2011 kl. 6:29 pm #

    Du hadde en kjemperørende og fin begrunnelse ellikken! 🙂 Og veldig omtenksomt av dere som er på Team Ellikken. Men som Ellikken ber om vil fremdeles vinneren bli kåret med trekning og alle vil ha lik sjangse. Derfor oppfordrer jeg alle som vil til å delta i konkurransen, også dere som vil vinne boken til dere selv 🙂

  5. Groskro august 20, 2011 kl. 3:16 pm #

    Jeg har selvsagt lyst til å vinne denne boken, fordi du hadde så fin omtale om den på bloggen din. Men som de andre over her, så henger jeg meg på Team Elikken og håper hun vinner den for sin fine begrunnelse.

    🙂

  6. Rita Oline Nilsen august 23, 2011 kl. 2:01 pm #

    Jeg er forsatt med på Tema Ellikken:). Men jeg har lyst å lese denne boken og har ventet spent alt for lenge på utgivelsen!!!!. Jeg har vært grønn av misunnelse når jeg ser den ene etter den andre bokbloggeren har fått leseeksemplar av boken. Enda verre er at den har ikke blitt utgitt enda. Alle har rost den opp i skyene. Jeg kan nesten ikke vente på denne boken!!!!.

  7. Beady august 24, 2011 kl. 3:04 pm #

    Av en eller annen grunn så elsker jeg alt som har med alaska å gjøre i film/serier/bøker. Derfor har jeg tenkt at jeg bør lese denne boka, i tillegg til at jeg krysser fingre for at det blir laget film av den etterhvert også.

    Jeg elsker å la meg overraske av meg selv når jeg plutselig prøver og liker nye sjangre, og jeg håper å vinne boka fordi konkurranser er en super måte å bli kjent med ting jeg ellers kanskje ikke hadde kjøpt selv… Plutselig har man en favoritt i hus som man aldri hadde oppdaget uten konkurransen.

  8. Piumen september 1, 2011 kl. 11:32 am #

    Jeg elsker bøker som setter spor, som tar opp viktige tema på en vakker og åpenhjertig måte. Jeg reiser mye for tiden og har absolutt lyst på en ny bok å lese mens jeg er på tur.

  9. Ingrid Vik september 2, 2011 kl. 10:43 pm #

    Jeg har helt ærlig ikke sett eller hørt om boken før nå. Jeg er ei jente på 15 år som leter etter noe gripende å lese i. Finner sjeldent noe bra lesestoff, men tittelen på boka skriker liksom etter meg. Elsker historier som tar meg med tilbake til årstall jeg selv ikke har levd på. Det er som å utforske en ny verden. Etter det du har skrevet om boka, virker den spennende og bra. Håper virkelig jeg vinner og at dette er en bok jeg kommer til å like!

  10. Mari - Flukten fra virkeligheten september 3, 2011 kl. 8:02 pm #

    Jeg hadde i utgangspunktet bestemt meg for at dette ikke var en bok for meg. Etter å ha lest flere bokbloggeres strålende anmeldelse av boken så har jeg nå helt snudd, jeg har bare så lyst til å lese denne historien. Den virker magisk. Jeg har delt på twitter.

    Ellikken: Begrunnelsen din rørte meg langt inn i hjerterota.

  11. Rose-Marie september 4, 2011 kl. 8:04 am #

    Etter å ha kommet over en hel del omtaler av denne boka på diverse blogger, har jeg innmari lyst til å lese denne boka! Det høres ut som en bok som gjør noe med leserne både underveis og etterpå, og jeg elsker bøker jeg føler forandrer meg!

    Jeg har delt lenken om konkurransen på min Facebook-profil.

  12. Husmor september 4, 2011 kl. 1:04 pm #

    Jeg er med og tar full pott.

    Jeg vil gjerne vinne fordi med 2 små, med 18 mnd i mellom, som løper rundt dagen lang blir det liten tid til rolige aktiviteter, og jeg kunne godt tenke meg en ny god bok som jeg kan sette meg ned med når ungene er lagt og kople helt av og nyte stillheten evt trommingen fra regnet på taket 🙂

    Ha en fin fin dag videre 🙂

    • Guri Marie Kristoffersen september 9, 2011 kl. 10:13 pm #

      Hei på deg!

      Jeg ønsker veldig denne boken, da jeg tror den er noe for meg. Elsker å lese mange typer bøker, og denne fikk jeg en slags følelse for med en gang jeg leste om den. Jeg har to barnebarn på 5,5 og nesten 3 år, men min sorg er at jeg så sjelden ser dem grunnet en veldig tøff sykdom jeg fikk etter en voldsom ulykke for 28 år siden. Da var min datter bare barnet, og hun trakk seg bort fra meg da jeg lå hjemme for døden i 12 år, noe hun måtte oppleve. Nå har vi et veldig anstrengt forhold fordi jeg sliter så grusomt med ørene mine, er nemlig blitt nesten døv, men det verste er en forferdelig tinnitus som har holdt på å gjøre meg gal.
      Dette gjør at jeg murer meg inne, og selv om jeg er blitt noe bedre de siste ukene, så passer det aldri for min datter når jeg ringer for å spørre om jeg kan ta en liten tur. Denne uken har jeg forsøkt 2 dager, forrige uke 2 ganger, osv. osv. Vet ikke om de virkelig er så opptatte som de sier, eller om det er fordi de ikke vil ha besøk av meg. Da jeg ringte i kveld, og jeg spurte hvorfor hun ikke hadde svart meg før i dag, så sa hun: Har du ringt i dag????? Ja, 2 ganger, svarte jeg. Forrige uke hadde hun vært på møter hele dagen sa hun, og ringte meg ikke før hun kom i barnehagen for å hente barna. Da hadde jeg ringt 3 ganger for å spørre om jeg kunne ta en liten tur.Selvfølgelig var det for sent å reise da. Jeg bor i Oslo, og de på Bilingstad i Asker, så jeg må ta både T-bane, tog og drosje for å komme dit, og da må jeg jo vite det ganske lenge før. Og ungene legger seg kl. 1900 hver eneste kveld, så neimen om det er lett å få audiens der.
      Dette gjør at jeg bare blir sykere, for jeg spenner jo musklene når jeg er så syk. Håper å vinne denne boken. Skulle kanskje ikke lagt ut så mye som jeg gjør, men må få det ut på en måte.

  13. Merete Korsgaard september 10, 2011 kl. 2:35 am #

    Hei 🙂

    ✿♥ Elsker bøker og konkurranser, derfor har jeg veldig lyst vinne 🙂
    For hva er vel bedre enn en god bok på en kald høstdag.
    Ha en riktig GOD HØSTHELG!! ✿♥

    Mvh Merete
    m-korsg@online.no

  14. HildeM - Lykkelig med liten september 10, 2011 kl. 4:01 pm #

    Jeg elsker å lese om hlsten, og pga at jeg har lite barn i huset har det ikke blitt like mye tid som før. Nå er jeg klar for å ta fram en god bok, og etter å ha lest om denne på nett, så frister den veldig. Krysser fingrene.

    Klem

  15. Heidi Holtan september 10, 2011 kl. 4:25 pm #

    Fordi jeg ikke har en eneste ulest bok i bokhylla mi akkurat nå! Det er første gang på flere år! Det er tilfredsstillende, men jeg føler meg underlig naken.

    Heidi.

  16. bente brandvik september 10, 2011 kl. 9:25 pm #

    Jeg elsker bøker og tror dette må være ei bok som er helt topp 🙂
    Ha en flott høst alle sammen og les bøker 🙂

  17. Lise september 11, 2011 kl. 10:34 am #

    jeg har lyst til og vinne den fordi at jeg har ingenbøker og lese. Finner aldri en bok jeg kan lese som passer til meg, men denne boken har jeg hørt så veldig mye bra om så den tror jeg passer meg. Og det er veldig viktig for meg og finne meg en bok jeg kan lese sånn at jeg kan få trene leseferdighetene min, fordi at jeg ligger nemmelig litt nedenfor alle andre når det gjelder lesing.

  18. Jørgen september 11, 2011 kl. 1:28 pm #

    Trenger noe å lese i. Har mangel på lesestoff i bokhyllen hjemme. Dermed tror jeg denne boken kan få meg i humør til å begynne å lese mye igjen 🙂

  19. Camilla Haga september 11, 2011 kl. 4:17 pm #

    Hei! Har veldig lyst på en god bok jeg kan lese i høstmørket!

    Hilsen Camilla, toyotacrown@hotmail.com

Trackbacks/Pingbacks

  1. Vinneren er… « leserommet - september 12, 2011

    […] er dette lanseringsdatoen for Snøbarnet.  Det er også datoen hvor jeg kårer vinneren av giveaway’en […]

Legg igjen en kommentar

