Leses nå: Kretsen

14 Aug

Tittel: Kretsen

Forfatter: Alexandra Beverfjord

Gyldendal 2010

Antall sider: 320

Den 19 år gamle BI-studenten Helle Isaksen blir funnet naken, maltraktert og drept i sin egen leilighet. Senere forsvinner andre jenter med tilknytning til Helle, for så å dukke opp igjen som torturerte lik. Krimreporteren Joakim Lund Jarner og den urutinerte, men pågående kollegaen Agnes Lea får i oppdrag å dekke drapet. Journalistarbeidet leder dem til noen av samfunnets mektigste, men også mørkeste sfærer, og setter snart deres eget liv i fare.
Den erfarne journalisten Alexandra Beverfjord debuterer med en intens krim fra et hektisk pressemiljø, preget av både journalistiske idealer og etiske overtramp. (Fra Gyldendal.no)

Denne boken vant jeg i Gyldendals pocketslipp for Juli. Jeg har latt mannen min lese boken før meg og han likte boken veldig godt, jeg har derfor gledet meg litt til å lese den.

Har du lest Kretsen? Hva mener du?

Legg igjen en kommentar

