Dette leste jeg i Juli

1 aug

Kalenderen viser at det er 1. August i dag. Juli var min første hele måned som bokblogger og jeg tenkte at det kanskje kunne være greit med en liten oppsummering av bøkene jeg leste i løpet av Juli.

Den første boken jeg leste i Juli var Camilla Läckberg sin kortroman Snøstorm og Mandelduft. Jeg ble vel ikke akkurat imponert over boken. hva jeg mente om boken kan du lese her.  Desverre klarer jeg ikke helt å holde tråden i Camilla Läckberg sine romaner. Jeg vet at det er veldig mange som er glade i bøkene hennes og jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke deler den meningen. Men nå er det vel engang slik at alle kan ikke like de samme bøkene hele tiden. Da ville vel verden blitt kjedelig?

Neste bok ut var jeg betraktelig mer begeistret for. Paradisøya av Jessica Ruston er første bok i Cappellen Damm sin nye romanserie Jordbær & Champagne. En serie som består av frittstående romaner rettet mot oss som ikke lenger befinner oss i begynnelsen av tyveårene, men som heller ikke er å regne som kjerringer. I boken var det mer enn nok av luksus, glamour og intriger. Jeg elsket den! Det er ikke uten grunn at den ble omtalt som «A Perfect Beach Read» i Cappellen Damm sin egen blogg. Den inneholdt alt av hva man kan forvente seg av en sommerbok.  Her kan du lese mer om hva jeg mente om boken.

Deretter begynte jeg på thrilleren [geim] som er skrevet av den svenske forfatteren Anders De La Motte. Dette var også en bok jeg likte veldig godt. Det er faktisk den første boken som fikk meg til å glemme å gå av på busstoppet mitt. Så ikke nok med at den holdt spenningsnivået mitt oppe, men den fikk også trimmet meg litt. Boken er den første i en triologi og jeg gleder meg til å lese de to andre bøkene. Hvis du klikker på linken her kan du lese mer om hva jeg mente om [geim].

Den siste boken jeg rakk å lese ferdig i Juli var Brevet, bok nummer 5 i Ellinor Rafaelsens romanserie Annas Skjebne.Serien følger livet til Anna Johnsen som ble plassert hos fosterforeldre som fireåring. En varm og herlig serie. Denne boken vil jeg nok også huske spesielt godt da det var denne jeg satte å leste i på bussen da bomben gikk av i Oslo 22 Juli og terroren kom til lille rolige Norge, mine tanker rundt det som skjedde 22 Juli kan du lese her.  Jeg har ikke rukket å skrive anmeldelse av denne boken enda, men det kommer snart og da vil jeg oppdatere dette innlegget.

Hvilke bøker leste du i Juli?

Én kommentar to “Dette leste jeg i Juli”

  1. Rufsetufsa august 1, 2011 kl. 10:00 pm #

    Jeg er så glad for å høre at det er flere som ikke liker Läckbergs bøker. Jeg leste Snøstorm og Mandelduft og Fyrvokteren, og ble langt i fra imponert (Og hun skal liksom være skandinavias store krimdronning? Tvilsomt?) Så jeg har ikke tenkt å tvinge meg gjennom flere bøker av henne. Veldig forutsigbart og noe platt det hun skriver.

Legg igjen en kommentar

