En smakebit på en Søndag #28 – Paradisøya

17 jul

Da var det nok en gang Søndag og tid for En smakebit på en Søndag.

Det har vært en hektisk uke med mye jobbing og lite tid til lesing hverken på bussen (da sov jeg visst) og på kveldene hjemme.  Derfor har det også blitt litt lite blogging i uken som har gått. Men i deler av helgen nå var vi på hytta og da fikk jeg iallefall lest litt. Uansett er jeg fremdeles på samme bok som det jeg var i forrige uke. I skrivende stund har jeg kun 20 sider igjen, så jeg regner med at jeg leser den ferdig i kveld, men ukens smakebit vil også denne gangen komme fra boken Paradisøya av Jessica Ruston.

De sto på taket av hotellet og så utover London. The Eye, Buckingham Palace, parlamentsbygningen – halvparten av byens severdigheter var synlige fra der de sto. «Dette minner meg på hvorfor jeg elsker denne byen» sa Logan. «Alle bygningene har forskjellig høyde. i USA er alle skyskrapere. ingen variasjon. Det er som å stirre gjennom en skog»

I utdraget kommer hovedpersonen Logan sin lidenskap for London frem. Personlig må jeg også si meg helt enig med han i London og England generelt finner du mye mer sjel og liv i byene enn i for eksempel New York.

Har du husket å deltat i En smakebit på en Søndag? ta en titt på bloggen «Flukten fra virkeligheten – en bokblogg» hvis du også vil være med!

3 kommentar to “En smakebit på en Søndag #28 – Paradisøya”

  1. Siljeblomst juli 17, 2011 kl. 7:08 pm #

    Fin smakebit!

  2. Ladybug juli 18, 2011 kl. 5:48 am #

    Nå fikk jeg enda mer lyst til å reise til England. Jeg har aldri vært der, ikke i USA heller for den saksskyld.

    • leserommet juli 18, 2011 kl. 7:52 pm #

      Ja England er et fantastisk land 🙂

Legg igjen en kommentar

