Lest: Jeg elsker New York

28 jun

 

 

Tittel: Jeg elsker New York

Originaltittel: I heart New York

Forfatter Lindsey Kelk

Oversetter: Anita Garmannslund

Cappelen Damm 2010

Antall sider: 351

Det er offisielt. Angela Clark er forelsket – i verdens herligste by! Etter å ha tatt kjæresten på fersken med en blondine i baksetet på en bil, setter Angela seg på første og beste fly – til New York.

Denne boken leste jeg i fjor sommer, jeg fikk akkurat øye på boken i bokhylla og tenkte jeg skulle skrive noen få ord om den. Dette er en typisk chick-lit bok. En bok man ikke trenger å bruke hjernen så veldig mye på når man leser, en perfekt bok for avkobling. Jeg pendler til Oslo hver dag og på toget passer det perfekt med enkle bøker som ikke trenger for mye hjernevirksomhet.

Boken er absolutt fengende, enhver jente kan helt sikkert kjenne seg igjen i Angela Clark på et eller annet vis og hun lever det mange ser på som et drømmeliv. Hun har kommet alene til New York og fått en helt ny start på livet, hun får drømmejobben og møter drømmemannen. Selvsagt er det en god porsjon med intriger, men til slutt får vi en happy ending.

Boken er en fin bok å lese når man vil ha noe lett å lese på toget/bussen/t-banen eller som strandlektyre. Den gjør jobben sin og gir underholdning som lovet.

Har du lest boken? Hva synes du?

Legg igjen en kommentar

